All News Releases

April 7, 2020

HCPH | COVID-19 Outbreak Reported in Nursing Facility in La Porte

Multiple COVID-19 cases are under investigation

Houston (TX)—As part of our ongoing investigation efforts, Harris County Public Health (HCPH) is reporting a COVID-19 outbreak at the LaPorte Healthcare Center. HCPH’s initial investigation of this same facility that was reported on April 4. To date, 34 residents and staff members have tested positive for COVID-19. The facility is currently under strict health control orders that were issued to ensure appropriate infection control and prevention measures are taken.

The elderly and people with underlying health conditions or weakened immune systems are at much higher risk for developing serious complications from COVID-19, including hospitalizations and death; particularly nursing homes.

To date, there are 2,146 confirmed cases of COVID-19 in Houston/Harris County and 23 deaths. Please remain home, practice social distancing and follow everyday precautionary measures. If you must leave your home, maintain a physical distance of six feet or more from others and continue washing your hands often, especially after touching frequently touched surfaces.

For updates on COVID-19, including case counts, health tips, fact sheets, and other community resources, visit www.ReadyHarris.org and www.hcphtx.org

HCPH | Brote de COVID-19 Reportado en un Asilo de Ancianos en La Porte

Houston (TX)—Como parte de nuestros esfuerzos de investigación en curso, el Departamento de Salud Pública del Condado Harris (HCPH, por sus siglas en inglés) informa un brote de COVID-19 en el Centro de Salud LaPorte. La investigación inicial de HCPH de esta misma instalación, se informó el pasado 4 de abril. Hasta la fecha, 34 residentes y miembros del personal han resultado positivo por COVID-19. Actualmente, la instalación se encuentra bajo estrictas órdenes de control de salud, mismas que se emitieron para garantizar que se tomen las medidas apropiadas de control y prevención de infecciones.

Las personas de la tercera edad y personas con afecciones de salud subyacentes o sistemas inmunes débiles cuentan con un mayor riesgo de desarrollar complicaciones graves por COVID-19, incluidas hospitalizaciones y muerte; particularmente los hogares de ancianos.

Hasta la fecha, existen 2,146 casos confirmados de COVID-19 en Houston/Harris County y 23 muertes. Por favor, quédese en casa, practique el distanciamiento social y siga las medidas de precaución cotidianas. Si debe salir de su hogar, mantenga una distancia física de seis pies o más del resto de otras personas y continúe lavándose las manos con frecuencia, especialmente después de tocar superficies que se tocan continuamente.

Para obtener actualizaciones sobre COVID-19, incluidos los conteos de casos, consejos de salud, hojas de datos y otros recursos de la comunidad, visite www.ReadyHarris.org y www.hcphtx.org.

Follow ReadyHarris on Twitter, Facebook, Instagram and YouTube | Download the ReadyHarris App