UPDATE | Winter Weather Recovery

03-05-2021
UPDATE | Winter Weather Recovery

Harris County residents impacted by last month’s winter storm may be eligible for financial and other forms of assistance. Local, state and federal agencies are working to identify needs and identify what programs may be available to help meet them.

Harris County is included in the Presidential Disaster Declaration issued by President Joe Biden. Residents can apply for assistance from FEMA and the Small Business Administration (SBA) by clicking here or calling 1-800-621-3362.

Lone Star Legal Aid has created a one-page document to help residents understand what to expect from FEMA. Click here for more information. You can also call their Disaster Legal Assistance Hotline at 1-800-504-7030.

If you sustained damage and have insurance on your property, contact your insurance company before applying for aid from the federal government (FEMA, Small Business Administration, etc.) FEMA requires this of all insured residents before they will consider assistance.

Help with basic needs such as food, clothing and housing is available from a variety of local organizations. Simply call 2-1-1 and operators will work to connect you with services to help meet your immediate needs.

• If you are unable to work because of damage sustained from the winter storm, you may be eligible for Disaster Unemployment Assistance. You must apply by March 26, 2021. Learn more and apply at the Texas Workforce Commission. https://www.twc.texas.gov/jobseekers/disaster-unemployment-assistance

• SNAP recipients are eligible for assistance if their food was lost or destroyed due to the storm. Click here for more information.

Other resources are listed on the Winter Weather Recovery Resources page at ReadyHarris.org. This page is updated often as new resources become available.

All four Harris County Precincts have established a debris removal process. See the graphic below for information on locations and schedules.

Winter-Weather-RecoveryEN-352021.png

Additional updates will be provided as needed.

ACTUALIZACIÓN | Recuperación tras la tormenta invernal

Los residentes del Condado Harris afectados por la tormenta invernal del mes pasado pueden ser elegibles para recibir asistencia financiera y de otro tipo. Las agencias locales, estatales y federales están trabajando para identificar las necesidades, así como programas que pueden estar disponibles para auxiliarle.

El Condado Harris se encuentra incluido en la declaración presidencial de emergencia emitida por el presidente Joe Biden. Los residentes pueden solicitar asistencia de FEMA y la Administración de Pequeñas Empresas (SBA, por sus siglas en inglés) haciendo clic aquí o llamando al 1-800-621-3362.

Así mismo, Lone Star Legal Aid ha creado un escrito para ayudar a los residentes a comprender cómo los puedes asistir FEMA. Haga clic aquí para más información. También puede llamar a la línea directa de asistencia legal en casos de desastre al 1-800-504-7030.

En caso de haber sufrido daños y cuenta con seguro de propietario, comuníquese con su compañía de seguros antes de solicitar ayuda del gobierno federal (FEMA, SBA, etc.). FEMA requiere este paso para todos los residentes asegurados antes de considerar pedir asistencia.

Por otro lado, múltiples organizaciones locales están ofreciendo ayuda con necesidades básicas como comida, ropa y vivienda. Simplemente llame al 2-1-1 y los operadores trabajarán para conectarlo con los servicios que lo ayudarán a satisfacer sus necesidades inmediatas.

• Si no puede trabajar debido a los daños sufridos por la tormenta invernal, puede ser elegible para la asistencia por desempleo por desastre. Se le pide presentar su solicitud antes del 26 de marzo de 2021. Obtenga más información y presente la solicitud en la Comisión de la Fuerza Laboral de Texas. https://www.twc.texas.gov/jobseekers/disaster-unemployment-assistance

• También, los beneficiarios de SNAP son elegibles para recibir asistencia en caso que sus víveres se desperdiciaron debido a la tormenta. Haga clic aquí para más información.

Otros beneficios se enumeran en la página de Recursos tras la tormenta invernal en ReadyHarris.org. Dicha página se actualiza con frecuencia a medida que se encuentran disponibles nuevos recursos.

Los cuatro precintos del Condado Harris han establecido un proceso de remoción de escombros. Consulte el gráfico a continuación para obtener información sobre ubicaciones y horarios.

Winter-Weather-Recovery-ES-352021.jpg

Follow ReadyHarris on TwitterFacebookInstagram and YouTube