All Previous Alerts

SBA Disaster Loans for January Tornadoes Are Now Available

March 17, 2023

SBA Disaster Loans for January Tornadoes Are Now Available

Harris County residents impacted by the January 24, 2023 severe weather and tornadoes are eligible to apply for U.S. Small Business Administration (SBA) Disaster Loans.

The SBA offers disaster assistance in the form of low interest loans to businesses, nonprofit organizations, homeowners, and renters located in regions affected by declared disasters. SBA also provides eligible small businesses and nonprofit organizations with working capital to help overcome the economic injury of a declared disaster.

Applicants may apply online, receive additional disaster assistance information and download applications at https://disasterloanassistance.sba.gov/. Applicants may also call SBA’s Customer Service Center at (800) 659-2955 or email [email protected] for more information on SBA disaster assistance. For people who are deaf, hard of hearing or have a speech disability, please dial 7-1-1 to access telecommunications relay services.

The deadline to apply for loans to repair property damage is Tuesday, May 16, 2023.

Los préstamos por desastre de la SBA para los tornados de enero ya están disponibles

Los residentes del condado Harris afectados por el tiempo severo y los tornados del 24 de enero de 2023 son elegibles para solicitar préstamos por desastre de la Administración de Pequeñas Empresas (SBA por sus siglas en inglés) de EE. UU.

La SBA ofrece asistencia por desastre en forma de préstamos a bajo interés a empresas, organizaciones sin fines de lucro, propietarios de viviendas e inquilinos ubicados en regiones afectadas por desastres declarados. La SBA también proporciona a las pequeñas empresas y organizaciones sin fines de lucro elegibles capital de trabajo para ayudar a superar el daño económico de un desastre declarado.

Los solicitantes pueden presentar su solicitud en línea, recibir información adicional sobre asistencia por desastre y descargar solicitudes en https://disasterloanassistance.sba.gov/. Los solicitantes también pueden llamar al Centro de Servicio al Cliente de la SBA al (800) 659-2955 o enviar un correo electrónico a [email protected] para obtener más información sobre la asistencia por desastre de la SBA. Las personas sordas, con dificultades auditivas o del habla deben marcar el 7-1-1 para acceder a los servicios de retransmisión de telecomunicaciones.

La fecha límite para solicitar préstamos para reparar daños a la propiedad es el martes 16 de mayo del 2023.

MESSAGE_ID# 964170229059748

Follow ReadyHarris on Twitter, FacebookInstagram and YouTube