All Previous Alerts

Harris County Public Health Encourages Residents to Get Tested for COVID-19

April 20, 2020

Harris County Public Health Encourages Residents to Get Tested for COVID-19
Residents now have more options to get tested

Houston – Harris County Public Health (HCPH) encourages all residents to take advantage of the increased testing capability, complete the online screening and get tested at any drive thru sites or mobile testing locations. HCPH has expanded the total COVID-19 testing capacity to 1,200 test per day, including two mobile testing locations scheduled across the county.

HCPH is prioritizing COVID-19 testing to first responders and healthcare professionals (especially those who work with vulnerable populations such as nursing homes) with or without symptoms, but anyone who thinks they may have COVID-19 can get tested. “We recognize those serving on the front lines as a healthcare professional, first responder or law enforcement need to get tested,” said Umair A. Shah, MD, MPH Local Health Authority and HCPH Executive Director. “The best way to serve our community is to protect the very people who are protecting us in this fight against COVID-19.”

To get tested, all residents must complete an online screening (available at www.readyharris.org or at www.hcphtx.org), obtain an authorization code and call the nurse triage line. Once confirmed they meet the criteria for testing, residents will be directed to a testing site closest to them. Residents without access to a computer or Internet can call the HCPH resource center directly at 832-927-7575 for assistance.

To date, there are close to 5,000 confirmed cases of COVID-19 in Houston/Harris County and 75 deaths. While 80% of individuals who contract COVID-19 will have mild to moderate symptoms and fully recover, they may spread the disease to people who are at high risk. The elderly and people with underlying health conditions or weakened immune systems are at much higher risk for developing serious complications from COVID-19.

HCPH continues to urge residents to remain home, practice social distancing and follow everyday precautionary measures. If you must leave your home, maintain a physical distance of six feet or more from others. HCPH data dashboard will continue to provide updates daily.

To protect the privacy of our residents and not discourage others from getting tested for COVID-19, Harris County Public Health asks that members of the media do not show up to testing sites and film during hours of operation.

For updates on COVID-19, including health tips, case counts and other community resources, visit www.hcphtx.org

El Departamento de Salud Pública del Condado Harris Alienta a los Residentes a Hacerse la Prueba de COVID-19
Los residentes ahora tienen más opciones para hacerse la prueba

Houston – El Departamento de Salud Pública del Condado Harris (HCPH, por sus siglas en inglés) alienta a todos los residentes a aprovechar el aumento en capacidad de prueba, completar la evaluación en línea y hacerse la prueba en cualquier centro de prueba de atención por ventanilla. HCPH ha extendido la capacidad total de pruebas de COVID-19 a 1,200 pruebas por día, incluidas dos ubicaciones de pruebas móviles programadas en todo el condado.

HCPH está dando prioridad de las pruebas de COVID-19 a los socorristas y profesionales de la salud (especialmente aquellos que trabajan con poblaciones vulnerables como hogares de ancianos) con o sin síntomas, pero cualquiera que crea puede tener COVID-19 puede hacerse la prueba. "Reconocemos que quienes trabajan en la primera línea como profesionales de salud, socorristas o agentes de la ley deben hacerse la prueba", dijo Umair A. Shah, Doctor en Medicina, Autoridad de Salud Local de MPH y Director Ejecutivo de HCPH. "La mejor manera de servir a nuestra comunidad es protegiendo a las personas que nos cuidan en esta lucha contra COVID-19".

Para hacerse la prueba, todos los residentes deben completar una evaluación en línea (disponible en www.readyharris.org o en www.hcphtx.org), obtener un código de autorización y llamar a la línea de enfermería. Una vez que se corrobore que cumplen con los criterios para la prueba, los residentes serán dirigidos al centro de prueba más cercano a ellos. Los residentes sin acceso a una computadora o Internet pueden llamar al centro de recursos de HCPH directamente al 832-927-7575 para obtener ayuda.

Hasta la fecha, hay cerca de 5,000 casos confirmados de COVID-19 en Houston/Condado Harris y 75 muertes. Si bien el 80% de las personas que contraen COVID-19 tendrán síntomas leves a moderados y se recuperarán por completo, pueden transmitir la enfermedad a las personas con alto riesgo. Los ancianos y las personas con afecciones de salud subyacentes o sistemas inmunes debilitados tienen un riesgo mucho mayor de desarrollar complicaciones graves por COVID-19.

HCPH continúa exhortando a los residentes a quedarse en casa, practicar el distanciamiento social y seguir las medidas de precaución cotidianas. Si debe salir de su casa, mantenga una distancia física de seis pies o más de los demás. El panel de datos de HCPH continuará proporcionando actualizaciones diariamente.

Para proteger la privacidad de nuestros residentes y no desalentar a otros de hacerse la prueba de COVID-19, HCPH pide que los miembros de los medios de comunicación no se presenten en los centros de prueba para grabar durante las horas de operación.

Para obtener actualizaciones sobre COVID-19, incluidos consejos de salud, recuentos de casos y otros recursos comunitarios, visite www.hcphtx.org.

MESSAGE_ID# 459187838519050

Follow ReadyHarris on Twitter, FacebookInstagram and YouTube | Download the ReadyHarris App