All Previous Alerts

FEMA Inspectors Out in Harris County

October 11, 2019

FEMA Teams Out in Harris County Communities to Help Imelda Survivors

Housing inspectors and Disaster Survivor Assistance (DSA) teams from the Federal Emergency Management Agency (FEMA) are in Harris County to help survivors of Tropical Storm Imelda get connected with potential assistance.

DSA TEAMS

If you live in an affected area, you may encounter DSA teams as they go door to door to answer questions about the types of help available, help survivors apply for federal assistance, update applicants’ contact information, and help with referrals to disaster recovery partners. Team members will have different colored shirts with a FEMA logo and have official FEMA photo IDs.

INSPECTIONS

Inspections occur after survivors register with FEMA. They are an essential part of the recovery process for survivors who need to make their homes livable again or have serious personal property loss. Homeowners and renters should make sure their contact information is up to date and have access to a telephone. You will need to have a photo ID and proof of ownership or a lease.
  • FEMA Inspectors WILL wear official FEMA ID badges, confirm your identity, confirm your registration number, review your damages, have you sign documentation
  • FEMA Inspectors WILL NOT determine eligibility, cost you any money, ask for financial information, take the place of an insurance company inspection.

APPLY FOR ASSISTANCE

If you had uninsured and underinsured storm damage related to Imelda, you can register for FEMA assistance:

Many residents may not be eligible for federal assistance. Additional recovery resources can be found at www.ReadyHarris.org

Equipos de FEMA Están en las Comunidades del Condado Harris para Ayudar a los Sobrevivientes de Imelda

Inspectores de hogares y equipos de Asistencia para Sobrevivientes de Desastres (DSA, por sus iniciales en inglés) de la Agencia Federal para el Manejo de Emergencias (FEMA, por sus iniciales en inglés) están en el Condado Harris para ayudar a los sobrevivientes de la tormenta tropical Imelda a conectarse con asistencia potencial.

DSA TEAMS

Si vive en un área afectada, puede encontrarse con equipos de DSA que van de puerta en puerta para responder a preguntas sobre los tipos de ayuda disponibles, ayudar a los sobrevivientes a solicitar asistencia federal, actualizar la información de contacto de los solicitantes y ayudar con referencias a socios de recuperación de desastres. Los miembros del equipo tendrán camisas de diferentes colores con el logo de FEMA y tendrán una identificación oficial con foto de FEMA.

INSPECCIONES

Las inspecciones ocurren después de que los sobrevivientes se registran con FEMA. Son una parte esencial del proceso de recuperación para los sobrevivientes que necesitan que sus hogares sean habitables o que tienen una pérdida grave de propiedad personal. Los propietarios e inquilinos deben asegurarse de que su información de contacto sea correcta y tener acceso a un teléfono para contacto. Deberá tener una identificación con foto y prueba de propiedad o un contrato de arrendamiento.
  • Los inspectores de FEMA SI llevarán tarjetas de identificación oficiales de FEMA, confirmarán su identidad, confirmarán su número de registro, revisarán sus daños y le pedirán que firme la documentación.
  • Los inspectores de FEMA NO determinarán la elegibilidad, le costarán dinero, solicitarán información financiera, tomarán el lugar de una inspección de la compañía de seguros.

SOLICITE ASISTENCIA

Si tuvo daños por tormenta sin seguro o con seguro insuficiente relacionados con Imelda, puede registrarse para recibir asistencia de FEMA:
  • En línea: www.DisasterAssistance.gov.
  • Teléfono: 800-621-3362 o (TTY) 800-462-7585 de 7 a.m. a 10 p.m. diario. Muchos residentes pueden ser inelegible para asistencia federal. Se pueden encontrar adicionales recursos de recuperación en www.ReadyHarris.org.

MESSAGE_ID# 392942262955158

Follow ReadyHarris on Twitter, FacebookInstagram and YouTube | Download the ReadyHarris App